2008-11-27 00:00:00

Ljepota - zašto je danas tako važna?!

 

Zastrašujuće činjenice

Već su i djevojčice između 6 i 12 godina barem jedanput bile na dijeti, a prosječno 63 posto djevojčica i djevojaka normalne težine vjeruje da su predebele i preteške. Većina priznaje da su na dijeti bile zbog pritiska medija.

Ispitivanja pokazuju da djevojčice i dečki od 9 do 14 godina posežu za cigaretom da bi smanjili apetit, a dječaci koji dižu utege puše 50 posto više od vršnjaka - toliko o vježbanju kao o znaku zdravog života!

Djevojčice i djevojke koje su nezadovoljne svojim tijelom više i češće idu na dijete te trpe anksioznost i bulimiju, a 33 posto djevojaka i mladih žena navode da su počele pušiti radi kontrole apetita. Velik broj žena ne želi prestati pušiti, dakle spremne su vrlo ozbiljno riskirati zdravlje zbog straha da će se udebljati!

Prosječna žena u industrijaliziranom svijetu, kojemu pripada i Hrvatska, vidi dnevno od 400 do 600 reklama, a do 17. je rođendana bombardirana sa 250.000 komercijalnih poruka! Iako samo 9 posto tih reklama izravno govori o ljepoti, još ih tri puta više na zaobilazne načine sugerira važnost ljepote za različite oblike uspjeha.

Prije 20 godina ženske su manekenke bile samo 8 posto lakše od prosječnih vršnjakinja, a danas su lakše 23 posto!

Liječnici tvrde da genetski samo 7 posto žena od 18 do 34 godina može dosegnuti figuru manekenki s modnih revija bez trpljenja ozbiljnih zdravstvenih tegoba, a samo jedna od sto može ostvariti ideal figure supermodela.

A da bi se uvjerili što stoji iza svih reklama klikni ovdje!

 

 

Uznemiruje podatak da je ideal ljepote koji nameću mediji širom svijeta nedostižan većini žena. Mnogima je poznato da su istraživači računalno analizirali kakva bi morala biti stvarna žena da bi imala tjelesne proporcije famozne lutke Barbie. Čini se da takvo ljudsko biće ne bi moglo živjeti: njezina bi leđa bila preslaba da podnose težinu gornjeg dijela tijela, a trup bi joj bilo toliko uzak da bi u njega stala samo polovica normalne jetre i samo dio crijeva! Barbika od krvi i mesa patila bi od kroničnog proljeva i preminula bi od pothranjenosti.

NEDOSTIŽNA LJEPOTA

Iako poremećaj predodžbe o sebi uglavnom pogađa žene, sve više muškaraca pada u zamku medijskog terora. Od njih se traži da budu mišićavi, osobito u gornjem dijelu tijela. U posljednjih sedam godina bilježi se zabrinjavajući porast u opsesivnom dizanju utega, korištenju anaboličkih steroida i prehrambenih dodataka, koji obećavaju brži rast mišića i veću izdržljivost.

Jedno je istraživanje otkrilo trend sve veće mišićavosti akcijskih figurica za dječake, čime se i pred njih postavlja nerealan ideal izgleda, kakav je Barbie za žene. - Obožavanje mišića u našem društvu potiče sve više muškaraca na razvijanje patološkog stida prema svojim tijelima te izlaz traže u neumjerenom treniranju i steroidima.

OGLAŠIVAČI DIKTIRAJU

Oglašivači, na kojima počiva većina medija, uvjereni su da mršavice u oglasima prodaju bolje od normalnih ili krupnih žena. Kad je australski magazin New Woman objavio sliku krupnije manekenke na naslovnici, brojni su se čitatelji javili pismima i porukama pohvale. No, oglašivači su se pobunili i prisilili uredništvo da se vrati uobičajenim “štrkljavim” manekenkama.

Logično, jer kad bi prosječna ili povećana težina postala opći ideal ljepote, pala bi prodaja silnih proizvoda i usluga namijenjenih mršavljenju. Medijska aktivistica Jean Kilbourne tvrdi da prevladavajuće prisustvo bolno mršavih žena znači da su stvarna ženska tijela postala nevidljiva u medijima.

 


Osnovna škola Gruda